Overige Marketing Diensten
E-mail Marketing
Wat is e-mailmarketing?
E-mailmarketing is een tool om jou doelgroep te bereiken. Het is krachtig, effectief en goedkoop. Waarom? Omdat je relaties heel specifiek kunt berichten en goedkoop nieuwe leads kunt verzamelen. Hierdoor breid je snel je bereik uit en vergroot je jouw bedrijfsimago en daarmee je omzet.
- Elke mail wordt gemaakt in je eigen huisstijl met jouw logo. Je kan de mail personaliseren.
- Je hebt direct contact met je eigen doelgroep
- Alle verzonden mails zijn meetbaar en de rapportages zijn inzichtelijk
- Per mailing bepaal je zelf aan wie je het wilt sturen, naar een beperkte groep of misschien wel naar duizenden contacten. Er is geen limiet.
- E-mailmarketing is laagdrempelig
- Eenvoudige bediening
- Persoonlijke service
Het automatiseren van je marketing kan 86% verhoging opleveren van je conversiepercentage
Het grootste succes met e-mailmarketing behaal je door automatisering. Ben je op het juiste moment relevant door je communicatie af te stemmen op het gedrag en aankoopfase van je ontvanger. Verstuur elke gepersonaliseerde e-mail op het juist tijdstip. Natuurlijk kunnen wij hierin ondersteunen.
Meten is weten
Ja, ook voordat de e-mailmarketing verstuurd wordt gaan we eerst meten. Eerst testen wat er aangepast moet worden, zodat je mails niet in een spambox terecht komt. Wij beschikken over een tool, zodat je precies weet op welke punten jouw e-mail nog verbetering nodig heeft. Na verzending bekijk de statistieken en probeer de trends eruit te halen voor een volgende e-mailmarketing actie.
Bekijk hoeveel mensen je campagne hebben geopend en waar zij op geklikt hebben. Creeer gemakkelijk realtime-rapporten, die je veel waardevolle informatie geven voor verbetering van je toekomstige campagnes. Volg gemakkelijk de groei van je doelgroep, de betrokkenheid bij je campagne en bekijk ook e-commercepresentaties
Het gebruik van e-mailmarketing moet niet overdreven worden, want dan gaan de klanten zich uitschrijven.
Hoe kan je voorkomen dat potentiele klanten zicht uitschrijven:
Verstuur nooit te veel mails
- Zorg dat je altijd wat te melden heb, waar de potentiele klant interesse in zal kunnen hebben, denk aan:
- Speciale acties
- Meldingen omtrent je eigen organisatie
- Bij inschrijving een automatische welkomsmail
- Als je weet wanneer iemand jarig is, een felicitatiemail
- Er zijn er nog veel meer interessante te bedenken, afhankelijk van de branche en wat de wensen zijn.